Hoe laat je bezoekers langer je website bezoeken en uiteindelijk op die ene belangrijke  knop laten klikken? We hebben het natuurlijk over de call to action! Het draait allemaal om de customer experience. Werkt de website snel, is de navigatie optimaal en is de laadtijd snel? Dit alles heeft een positief effect op de ervaring van de bezoeker op jouw website. Probeer het zelf eens; ga naar jouw website en bekijk het vanuit het ooghoek van je klant. Kan ik gemakkelijk contact opnemen en is de informatie duidelijk genoeg?

Wij hebben de meest belangrijke tips op een rijtje gezet om een succes te maken van jouw B2B webshop of website! Je leest ze hieronder. 

Tip 1: Gebruiksvriendelijkheid 

Misschien wel het allerbelangrijkste van je webshop of website; de gebruiksvriendelijkheid. De meest kleinste details maken vaak het verschil voor je bezoekers. Door steeds maar weer nét een beetje beter aan te sluiten op de zoektocht van de bezoekers bereik je een goede customer experience. Dit is volgens ons essentieel om de gebruiksvriendelijkheid optimaal te houden voor je bezoekers. 

  • Zorg voor een korte laadtijd
  • Een SEO webdesign voor jouw website is heel belangrijk. Het gaat niet alleen om een mooi design maar ook om de opbouw, dit levert namelijk relevante bezoekers op. 
  • Navigatie is the key! Is jouw navigatie vriendelijk genoeg? Blijf dit regelmatig testen. 
  • Gebruik visuals (beeldmateriaal). Visuals hebben een positief effect voor de beleving van je bezoekers. 

Tip 2: Strategie voor het behouden van klanten  

Vaak focussen we ons op nieuwe klanten werven maar vergeten we wat ook écht belangrijk is; het behouden van huidige klanten. Huidige of oude klanten hebben de stap al gezet om gebruik te maken van jouw diensten of producten. Probeer in de huid van deze klanten te kruipen en kom erachter wat zij nodig hebben en wat zij van jou kunnen verlangen. Bepaal een strategie en biedt hen waardevolle content op het juiste moment. Zet dit om in marketing automation en kom erachter wat jouw klant echt nodig heeft. Dit helpt bedrijven bij het automatiseren van taken zoals e-mailmarketing en social media post om interactie met de klant te personaliseren. 

 

Tip 3: Content strategie 

Om meer verkeer naar je website te lijden heb je goede content nodig. Creëer daarom een contentstrategie waar je leads of herhaalaankopen uit kunt halen van huidige klanten. 

  • Maak een plan van aanpak.
  • Creëer content dat alle klanten raakt.
  • Maak een plan van aanpak om huidige content beter in te zetten.
  • Bedenk content waar je altijd mee zal scoren. 

 

Tip 4: Gebruiksvriendelijk voor mobiel

We weten allemaal dat mobiele gebruiksvriendelijkheid belangrijk is maar handel je daar ook actief naar? Waarschijnlijk valt daar nog altijd wat aan te verbeteren. Creëer je webdesign naar een mobiel design, zorg voor een goed werkende navigatie en zorg dat alles zichtbaar is (laat niets wegvallen). 

Gebruik de strategie ‘Mobile first’; bouw je website in eerste instantie voor een mobiele versie. Nu staat jouw website misschien al online maar deze stappen zijn zeker nog de moeite waard om even te volgen. 

Dit zijn 6 manieren om je website mobile-first te maken:

  • Schrap het onbelangrijke (minimaliseer en converteer).
  • Zorg dat je call to actions goed werken.
  • Houdt het kort en vlot.
  • Creëer een persoonlijk design (maak er één geheel van).
  • Paginasnelheid moet optimaal zijn.
  • Blijf constant testen hoe jouw website werkt (na een update kan de werking van de website veranderen). 

Conclusie 

Door regelmatig jouw website of webshop te controleren op de bovenstaande punten bereik je meer leads en herhaalaankopen. Blijf jezelf ontwikkelen op het gebied van je klantervaringen en zoek de connectie met jouw klanten op. 

Heb je vragen over dit onderwerp of ben je benieuwd hoe Onlinevanstart jou kan helpen? Je kan ons altijd even bellen of plan een gratis adviesgesprek in!