Ben jij ook benieuwd hoe je meer website bezoeken genereert door social media in te zetten? Je social media kanalen en website zijn de visitekaartjes van jouw bedrijf. Of je nu een fysieke winkel hebt, online producten verkoopt of een dienst verleent, een goed onderhouden social media kanaal geeft jouw bedrijf een extra online BOOST! Wanneer je genoeg tijd investeert in het bijhouden van je social media kanalen, groeit jouw online community en aantal website bezoeken van zelf razend snel! Het heeft allemaal te maken met de juiste content plaatsen.

Hoe maak ik een juiste start op social media?

Een eerste indruk is de belangrijkste! Dit geldt dus ook voor je social media kanalen. Of je nu Facebook, Instagram of LinkedIn gebruikt, zorg ervoor dat jouw kanaal voorzien is van de juiste informatie. Het is belangrijk om je adresgegevens, website url en overige contactgegevens in te vullen. Alleen op deze manier kunnen de bezoekers gemakkelijk contact met jou opnemen, ook geeft dit een professioneel en vertrouwd gevoel.

 

Voorbeeld Instagram Business account:

  1. Klik op ‘Profiel bewerken’. Hier kun je al jouw gegevens invoeren die belangrijk zijn voor de bezoekers van jouw Instagram pagina.
  2. Vul hier je naam en website in. Voeg ook een goede omschrijving in de biografie toe.
  3. Klik hierna op ‘Contactmogelijkheden’. Vul hier het e-mailadres, telefoonnummer en adres toe dat zichtbaar mag zijn voor jouw bezoekers.

(volg het blauwe stipje)

   

 

Voorbeeld Facebook Business account:

  1. Klik op het icoon voor de instellingen. Hier kun je al jouw gegevens invoeren die belangrijk zijn voor de bezoekers van jouw Facebook pagina.
  2. Klik op ‘Pagina-informatie’. Vul hier je naam, website en categorie in. Voeg ook een goede beschrijving van jouw bedrijf toe en uiteraard de contactgegevens. Het is ook belangrijk om een duidelijke profiel en omslagfoto toe te voegen. Dit is immers de eerste indruk!

(volg het blauwe stipje)

     

 

Voorbeeld LinkedIn account:

  1. Klik op het icoon voor de instellingen. Hier kun je al jouw gegevens invoeren die belangrijk zijn voor de bezoekers van jouw LinkedIn pagina.
  2. Vul hier je naam, website en categorie in. Voeg ook een goede beschrijving en slogan van jouw bedrijf toe, uiteraard ook de contactgegevens. Het is ook belangrijk om een duidelijke profiel en omslagfoto toe te voegen. Dit is immers de eerste indruk!

(volg het blauwe stipje)

   

 

De juiste content plaatsen

Nu je de belangrijke gegevens hebt geplaatst op jouw Instagram/Facebook en/of LinkedIn pagina is het belangrijk om de juiste content te plaatsen. Heb jij al bedacht wat jouw doelgroep is online? Zorg ervoor dat je precies weet wie je social media pagina’s moet bezoeken, zo kun je gericht content creëren. Om meer website bezoekers te genereren is de truc om berichten te plaatsen die verwijzen naar jouw website of webshop.

Voorbeeld:
Wij plaatsen blogs op onze website. Wanneer er een nieuwe blog online is maken wij een bericht waarin we vertellen over dit nieuwe blog bericht. Zo hopen we dat volgers een kijkje nemen op onze website!

Er zijn talloze mogelijkheden om een verwijzing te maken naar jouw website. Plaats jij een bericht over je diensten of producten? Vermeld dan altijd je website in de beschrijving.

Heb jij nou niet de motivatie of weet je niet waar je de tijd vandaan moet halen om content te maken? Schakel dan een Social Media Bureau in, zij kunnen jou helpen om de juiste content te maken.

Het is dus belangrijk om content te maken dat jouw doelgroep interesseert. Wanneer je volgers je een tijdje volgen zijn ze meestal ook geïnteresseerd in jouw producten of diensten en nemen ze een kijkje op je website! Zorg er dus voor dat je website goed vermeld staat op je social media pagina.

 

Conclusie – Stappenplan

Oké, we weten nu dat het belangrijk is om ervoor te zorgen dat je social media kanalen voorzien moeten zijn van de juiste gegevens. Alleen zo kunnen je online volgers contact opnemen met jouw business!

Naast de juiste gegevens invullen is het belangrijk om boeiende content te plaatsen en verwijzingen te maken naar je website of webshop. Kom je hier zelf niet uit? Schakel dan een Social Media Bureau in.

Ik wens je veel succes met het online groeien!